• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Tesis de Maestría
    • Maestría en Dirección
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Tesis de Maestría
    • Maestría en Dirección
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Metodología para la gestión cultural: Aplicación al Salón Benny Moré.

    Thumbnail
    View/Open
    Tesis Romilio.pdf (929.4Kb)
    Date
    2010
    Author
    Rodríguez Sánchez, Romilio
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Sin la presencia de la cultura, el desarrollo local está incompleto, la demanda de expertos en cultura es continua y creciente. Los gestores culturales están percibiendo la necesidad de un profundo cambio de mentalidad con relación al concepto de cooperación cultural, y la conveniencia de una nueva habilidad técnica alrededor del trabajo en diferentes contextos. En este marco de reflexión la gestión de proyectos culturales es imprescindible. El presente trabajo resume los resultados de una investigación que tuvo como objetivo diseñar una metodología para la gestión cultural en las casas de la trova, centros folclóricos y centros de espectáculos, para evaluar y mejorar los proyectos artísticos como elemento diferenciador de estos espacios y contribuir al incremento de los aportes monetarios al sector de la cultura..Apoyado en una amplia revisión de la literatura especializada y las últimas tendencias y aportes de la gestión cultural se confeccionó el marco teórico profesional y la metodología propuesta en la investigación. La aplicación de la metodología en el Centro Cultural Salón Benny Moré valida la hipótesis de la investigación, permitió constatar que la calidad del producto cultural es el elemento necesario y distintivo que genera un incremento de los niveles de ingresos y beneficios necesarios para la recuperación de la inversión, demostrando la efectividad de la metodología.The local development is totally incomplete, without talking about culture, the need of experts in this field is systematic and grows everyday. Cultural promoters are perceiving the necessity of a deep mental change in relation to the concept of cultural cooperation and promoting a new technical ability while working in different contexts. Due to this aspect the creation of new cultural projects is paramount This work have the results of an investigation which main objective was to design a new methodology for the cultural promotion in las casas de la trova, centros folclóricos y centros de espectáculos, to evaluate and to make better the artistic projects that makes the difference in this spaces. Supported in a wide study of specialised literature and outdated tendencies of the cultural promotion was been created this professional-theoretical investigation and its methodology This methodology took place in the Centro Cultural Beny Moré like a step forward to value our hypothesis, strengthening the presentation of the product and the promotion in another independent moment, meanwhile mixing the management it allowed us to recover the level of profits and utilities of the inversion that were planned ,demonstrating the value of our methodology
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/246
    Collections
    • Maestría en Dirección [110]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV