• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Rediseño de la Feria Comercial de Turismo de Naturaleza TURNAT Holguín 2017.

    Thumbnail
    View/Open
    MANUEL BUENO CARRION.pdf (2.582Mb)
    Date
    2016
    Author
    Bueno Carrión, Manuel
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Sobre la base de lo establecido en el número 260 de los Lineamientos de la Política Económica y Social del Partido y la Revolución, que establecen la necesidad de crear, a través de eventos y convenciones, nuevos productos y servicios; se disponen los territorios a la creación y potenciación de estas actividades turísticas con resultados tan rentables y útiles para amortiguar la estacionalidad de sus destinos. Tomando en cuenta las potencialidades de la zona oriente norte de Cuba, las tradiciones y nuevas tendencias en la confección de eventos, la segmentación de los mercados reales y potenciales del destino Holguín, el análisis de ediciones anteriores y la forma de comercializar estos eventos, el estudio en cuestión deja propuesto, un diseño para la Feria Comercial de Turismo de Naturaleza TURNAT Holguín’2017, desarrollada a partir de la adaptación al procedimiento para el diseño de ferias comerciales elaborado por Núñez Domínguez (2015). Esta propuesta fue dispuesta al análisis de un grupo de especialistas que la consideraron suficiente para el despliegue de productos, efectivos, atractivos y competitivos. Para cumplir el objetivo de rediseñar el producto turístico Feria Comercial de Turismo de Naturaleza TURNAT Holguín’2017 se utilizaron métodos teóricos y empíricos del conocimiento científico, así como métodos estadísticos y financieros para procesamiento de la información.
     
    On basis of what's established in the number 260 of the Guidelines of Economic and Social Policy, that establish the need to create, through events and conventions, new products and services; the territories have arranged the creation and potentiation of these tourist activities with so profitable and useful results to muffle the seasonal condition of their destinies.Taking into account the potentialities of the zone east north of Cuba, the traditions and new tendencies in the confection of events, the segmentation of the real and potential markets of destiny Holguín, the analysis of previous editions and the way of commercializing these events, the following study proposed, a design for the commercial fair of Tourism of Nature TURNAT Holguín ' 2017, once the procedure was developed from the adaptation for the design of commercial fairs elaborated by Núñez Domínguez ( 2015 ). This proposal was arranged to a group of specialists' analysis that they considered her enough for the display of products solids, attractive and competitive. With the objective to redesign the tourist product Commercial Tourism’s Fair of Nature TURNAT Holguín ' 2017 used theoretic and empiric methods of the scientific knowledge themselves, as well as statistical and financiers methods for information processing.
     
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/4415
    Collections
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo [250]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV