• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evidencias empíricas sobre el imaginario de la experiencia turística caso de estudio Complejo Club Amigo Marea del Portillo

    Thumbnail
    View/Open
    Arquimedes Romás Garcés.pdf (732.8Kb)
    Date
    2012
    Author
    Romás Garcés, Arquimedes
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    La presente investigación tiene como objetivo determinar evidencias empíricas sobre el imaginario post-consumo de la experiencia turística en el Complejo Club Amigo Marea del Portillo de la provincia Granma, que apoyen la toma de decisiones para la gestión turística. Para la realización del mismo se analizaron los comentarios turísticos insertados en TripAdvisor durante el período de 2008-2011, a través del análisis de contenido. Mediante el análisis multidimensional de escalas se llevó a cabo la relación entre las categorías. En el imaginario post-consumo se pueden diferenciar 4 grupos donde se anidan categorías referentes a motivaciones, emociones y otras determinantes de la experiencia turística como actividades, escenarios, actores y co-actores, las que serán interpretadas a partir de los idearios turísticos prevalecientes en cada uno de ellos. La evasión de la cotidianeidad resulta el ideario rector que subyace a variadas motivaciones. Los resultados obtenidos son de especial relevancia para la práctica turística del Complejo Club Amigo Marea del Portillo y muestran la importancia del estudio del imaginario de la experiencia turística y sus implicaciones para el desarrollo turístico.
     
    This research aim is to determine empirical evidence on post-consumer imaginary of the tourist experience in Club Amigo Marea del Portillo Resort, in Granma province, in order to support decision making for tourism management. To do this, a study was carried out, analysing the content of the comments about the tourist resort, inserted by customers in tripdvisor.com during June 2008-September 2011 period. The relationship between categories was established, using a multidimensional scaling analysis. The results show that the analysis of the imagery of the tourist experience is mandatory for tourism management and the feasibility to study tourists comments as an evidence of the imaginary of the the tourist post-consume experience. It shows the relationships among tourist ideas, experience categories and motivations. Also, the implications for tourism management in Club Amigo Marea del Portillo Resort are determined. It is also evident that for postfordist tourists, the functional quality influences but does not determine. It also evidences the importance of rethinking the hotel's entertainment activities according to the tourist experience, taking the results obtained into account.
     
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/4642
    Collections
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo [251]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV