• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Diagnóstico para la Implantación de un Sistema de Gestión de la Calidad según las normas ISO 9000-2000 en el Hotel Miraflores

    Thumbnail
    View/Open
    Yunia Ricardo Tarragó.pdf (1.744Mb)
    Date
    2010
    Author
    Ricardo Tarragó, Yunia
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    La presente investigación persigue el desarrollo de un diagnóstico para la posterior implantación de un Sistema de Gestión de la Calidad, aplicando la metodología elaborada por los profesores del departamento de Ingeniería Industrial de la Universidad de Holguín según las normas ISO 9000: 2000 en el Hotel Miraflores, ubicado en la provincia de Holguín. El objetivo del trabajo es elaborar un diagnóstico que contribuya al logro de la eficacia del Sistema de Gestión de la Calidad en el Hotel Miraflores perteneciente a la cadena Islazul. Para dar cumplimiento a dicho objetivo se utilizan métodos de investigación como:método de análisis y síntesis, sistémico estructural, histórico lógico y métodos empíricos. Como resultado se detectan las principales deficiencias y problemas que dificultan la implantación del Sistema de Gestión de la Calidad.
     
    This investigation intents to develop a diagnosis for the subsequent implantation of a System Action of Quality, appling the methodology mode by a group of profesors of Industrial Engennering Department from the University of Holguín, according to the norms ISO 9000-2000 in Miraflores hotel located in Holguín Province. The main objective is to elaborate a diagnosis thatcontribute to get eficiency of Action System in Miraflores hotel that belongs to The Cuban Chain Islazul. To fulfiel the objective it use methods of investigation like structural analisis and sintesis logic and historic and empiric methods. As a result it get the principal deficiencies and problems that make difficult the implantation of a System Action to improve quality.
     
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/4648
    Collections
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo [250]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV