• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Cultura física y deportes
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Cultura física y deportes
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Propuestas de actividades para potenciar la creatividad motriz en niñas y niños del grado preescolar

    Thumbnail
    View/Open
    Tesis con formato nuevo ok sisisi.pdf (407.1Kb)
    Date
    2018
    Author
    Peña Guerra, Dayle
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    La presente investigación se desarrolló en el consejo popular El Bosque, donde se proponen acciones para potenciar la creatividad en niños y niñas del grado preescolar. Se concreta en la utilización de indicadores para potenciar la creatividad, comprobados en los resultados del diagnóstico a través de la observación entrevistas encuestas. La muestra fue intencionada y seleccionada mediante el muestreo aleatorio simple. Se emplearon métodos, técnicas e instrumentos que evidenciaron el nivel de desarrollo de la creatividad en los preescolares, identificados en los indicadores: flexibilidad, fluidez, originalidad y en la manera de conducir el proceso de enseñanza-aprendizaje por los docentes. Los fundamentos epistemológicos constatados en los resultados, permitieron aportar como conclusión esencial, acciones que potenciaron la creatividad en los niños, con precisiones en el orden teórico, metodológico y práctico. Los resultados obtenidos muestran la transformación en los niños y su incorporación al proceso investigativo
     
    Present it investigation unrolled in the popular piece of advice The Forest itself, where actions are intended to increase the power of the creativity in boys and girls of the preschool grade themselves. You get to the point in the utilization of indicators to increase the power of the creativity, proven in the results of the diagnosis through the observation glimpsed opinion polls. The sign was intentional and selected by means of the simple random sampling. They used methods, techniques and instruments that evidenced the level of development of the creativity in the kindergartens, identified in the indicators: Flexibility, fluidity, originality and in the way to conduct the process of teaching learning for the teachers. The epistemological foundations verified in the results, they allowed making a contribution like essential conclusion, actions that increased the power of the creativity in the children with precisions, in the theoretic order, methodological and practice. The obtained results evidence the transformation in the children and their incorporation to the investigating process
     
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/4662
    Collections
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Cultura física y deportes [378]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV