• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Diseño de una estrategia para la implantación de un sistema integrado de gestión en el Hotel Blau Costa Verde

    Thumbnail
    View/Open
    Reinier Garmendia Zaldivar.pdf (12.88Mb)
    Date
    2010
    Author
    Garmendía Zaldívar, Reinier de Jesús
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El trabajo de diploma pretende mostrar el diseño de una estrategia para implantar un sistema integrado de gestión en el Hotel Blau Costa Verde, como punto de partida para resolver el problema de las insuficiencias en la utilización del enfoque integrado y por procesos en el sistema de gestión de esta organización. El sustento teórico y metodológico del trabajo es el modelo y procedimiento propuesto por Marrero Batista (2008) para el diseño e implantación de sistemas integrados de gestión. En la presente investigación se aplica el procedimiento fundamentalmente, hasta la etapa de diagnóstico de las soluciones organizativas presentes en el hotel: calidad, seguridad e higiene ocupacional, medioambiente, capital humano, control interno, dirección estratégica, por objetivos basada en valores y prevención de ilegalidades y delitos. Como principales resultados de la aplicación en el Hotel Blau Costa Verde se detectaron la existencia de no conformidades en el funcionamiento de los sistemas de gestión de la calidad, gestión de recursos humanos,gestión medioambiental, dirección estratégica, por objetivo basada en valores, el sistema de gestión de seguridad e higiene ocupacional y el control interno que limitan la mejora continua de los resultados organizacionales. A partir de las deficiencias detectadas se diseñaron estrategias para su solución que unido a la formación, información y participación deben sentar las bases para la futura implantación de un sistema integrado de gestión en el hotel.
     
    The work intend to show the design of one strategy to implant a management integrated system in Blau Costa Verde Hotel, as starting pointto solve the problem of insufficiencies into the utilization of the integrated and by processes approaches at the management system of this organization. The theoretical and methodological support of the work is the model and procedure proposed by Marrero Batista (2008) for the design and implantation of the management integrated systems. In the present investigation, the procedure has been applied fundamentally up to the diagnosis stage of the organizational solutions carried out in the hotel as: Quality, Occupational Safety and Hygiene, Environment, Human Resources, Internal Control, Strategic management by objectives and based in values and Prevention of illegalities. As the main results of the application into Blau Costa Verde Hotel, has been found the existences of no acceptances in the functioning of the systems: quality management, occupational safety and hygiene management, environment management, human resources management, internal control, strategic management by objectives and based in values, which limit the continue improvement of the organizational results. Taking in mind detected deficients was formulated strategy to solve them, which joined with formation, information and participation, should establish the basis to the implementation in the future a SIG in the hotel.
     
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/4728
    Collections
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Turismo [251]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV