• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas de la Universidad de Holguín
    • Luz
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas de la Universidad de Holguín
    • Luz
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    La Enseñanza-aprendizaje de la resolución de problemas y sus desafíos como proceso complejo

    Thumbnail
    View/Open
    Luz75 art.4.pdf (247.4Kb)
    Date
    2018
    Author
    San Juan Azze, Beatriz María
    Gombiwa Alfredo, Alexandre
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Los autores sistematizaron aspectos teóricos en torno a enfoques sobre la resolución de problemas y de la ciencia en general. Al respecto se consideraron los enfoques de Aprendizaje Basado en Problemas y el de la Complejidad para presentar una modelación parcial de una práctica educativa que favorece la enseñanza aprendizaje de la resolución de problemas. El objetivo principal consistió en exponer una dinámica procesal que indique el camino a posibles soluciones que atenúen las limitaciones que se manifiestan en la enseñanzade la resolución de problemas. La propuesta surgió en el marco de la formación inicial de profesores de Matemática, como resultado de las investigaciones y la experiencia de los autores.
     
    The authors systematized theoretical aspects regarding different approaches to problem solving and science in general. On this regard the Problem-based Learning and Complexity approaches were considered in order to present a partial modeling of an educational practice that promotes the learning of problem solving.The main objective was to expose a procedural dynamics showing the way to possible solutions to mitigate the limitations that are manifestedin teaching problem solving. The proposal came as partof initial training of Mathematics teachers as a result of the research and experience of the authors.
     
    URI
    https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/907
    http://repositorio.uho.edu.cu/xmlui/handle/uho/7170
    Collections
    • Luz [1084]

    Directora de la Biblioteca: Yoldis Leydi Mayo Batista

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Directora de la Biblioteca: Yoldis Leydi Mayo Batista

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV