• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Economía
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Economía
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    La Educación económica desde un enfoque multidisciplinario

    Thumbnail
    View/Open
    Engracia Damiao Cassule.pdf (679.7Kb)
    Date
    2017
    Author
    Damiao Cassule, Engracia
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El propósito de esta investigación es determinar, a partir del nivel actual de la interdisciplinariedad en las disciplinas, las recomendaciones metodológicas que permitan potenciar la educación económica en la formación del profesional de la economía desde este enfoque multidisciplinar. La Interdisciplinariedad es resultado de la multidimensionalidad del proceso pedagógico, que exige el análisis de los problemas en las diferentes esferas en que se manifiesten por medio de sus múltiples interrelaciones. El sistema de conocimientos de las asignaturas, para que surta su efecto instructivo-formativo deberá caracterizarse por la integración de los mismos, lo que genera el problema pedagógico del enfoque multidisciplinario. La interdisciplinariedad ha sido objeto de análisis en el trabajo metodológico de la carrera estudiada, pero existen insuficiencias que la limitan, entre ellas prestar una mayor atención a la educación económica desde las diferentes asignaturas e incidiendo en los objetivos específicos de la misma.
     
    The purpose of this research is to determine, from the current level of interdisciplinarity in the disciplines, the methodological recommendations that allow to promote economic education in the professional training of the economy from this multidisciplinary approach. Interdisciplinarity is the result of the multidimensionality of the pedagogical process, which requires the analysis of problems in the different spheres in which they are manifested through their multiple interrelationships. The knowledge system of the subjects, in order to have its instructive-formative effect, should be characterized by the integration of the same, which generates the pedagogical problem of the multidisciplinary approach. Interdisciplinarity has been the object of analysis in the methodological work of the studied career, but there are insufficiencies that limit it, among them to pay more attention to economic education from the different subjects and focusing on the specific objectives of the same.
     
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/5284
    Collections
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Economía [407]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV