• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Economía
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Trabajos de Diploma
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Economía
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Diseño de Estrategias para el Perfeccionamiento del sistema de comercialización en la Empresa de Transporte, Servicio y Abastecimiento TSA, del SIME en Holguín

    Thumbnail
    View/Open
    Tesis Arianny y Tatnay.pdf (819.9Kb)
    Date
    2005
    Author
    Amaro Quiñones, Arianny
    Micó Barbeito, Tatnay
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    El presente trabajo de diploma titulado “Diseño de Estrategias para el Perfeccionamiento del sistema de comercialización en la Empresa de Transporte, Servicio y Abastecimiento TSA del SIME, en Holguín, fue desarrollado con la activa participación de directivos y trabajadores con el objetivo de proponer estrategias para incrementar sus ventas, principalmente en divisas. Esta investigación posibilitó la aplicación del modelo de Philip Kotler para la formulación de estrategias de Marketing. El empleo de técnicas como la Matriz de Evaluación de Factores Internos y la Matriz de Evaluación de Factores Externos, permitió detectar que la TSA presenta una situación interna favorable con predominio de fortalezas y se desarrolla en un entorno desfavorable con predominio de amenazas, además las matrices Interna-Externa y DAFO contribuyeron a la formulación de diferentes estrategias que al ser implementadas permitirán el perfeccionamiento del sistema de comercialización en esta empresa. La investigación recomienda además, la aplicación de nuevas técnicas de mercadeo que posibiliten a la empresa lograr ventajas competitivas y mejorar su desempeño, enfocado hacia la satisfacción del cliente, realizando una valoración de la influencia de algunos aspectos del carácter y personalidad de los vendedores en la gestión de venta.
     
    The present research was titled "Design of Strategies for the Improvement of the commercialization system in the Transportation Company, as well as Service and Supply TSA of SIME, in Holguín. It was developed with the active participation of directives and workers. It had the objective of proposing strategies to increase their sales, mainly in foreign currencies. This investigation allowed us the application of Philip Kotler’s pattern for the strategies formulation of Marketing. The employment of techniques such as the Womb of Evaluation of Internal Factors and the Womb of Evaluation of External Factors, allowed detecting that the TSA presents a favourable internal situation with prevalence of strengths and it is developed in an unfavourable environment with many threats. The Internal-external wombs and DAFO also contributed to the formulation of different strategies that will allow the improvement of the commercialization system in this company when being implemented. The investigation also recommends the application of new marketing techniques that will facilitate to the company achieving competitive advantages and to improve its performing that will be focused toward the client's satisfaction, and will carry out a valuation of the influence of some aspects of the character and the salespersons' personality in the sale administration
     
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/xmlui/handle/uho/6712
    Collections
    • Trabajos de Diplomas de Licenciatura en Economía [407]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV