Show simple item record

dc.contributor.advisorVarona Escobar, Zaida
dc.contributor.authorGallo Montero, Arianna
dc.date.accessioned2023-04-27T15:12:38Z
dc.date.available2023-04-27T15:12:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGallo, A.(2015).Communicative Tasks to Enhance the English Written Expression in Eleventh Graders at “Juan George Soto Cuesta” Senior High.(Tesis de Diploma,Universidad de Holguín)es_ES
dc.identifier.urihttp://repositorio.uho.edu.cu/xmlui/handle/uho/9443
dc.description.abstractThe learning of English as a foreign language has a great importance in senior high school in Cuba. In this level, students combine what they already know with new contents and experiences. This way prepares them for the future. This present research has been developed with the aim at improving the teaching-learning process of English for eleventh graders from “Juan George Soto Cuesta” senior high school, giving priority to the formation and development of the elaboration of project works but taking into consideration the English written expression. According to the logical order followed for the development of this investigation, the paper is going to be divided into three chapters. Chapter One comprises the theoretical foundation about written expression and the project work. It also provides the characterization of the research object. Chapter Two presents the theoretical and practical proposal of communicative tasks and their methodological guidelines planned to reinforce the written expression in senior high school, and Chapter Three consists of corroborating the effectiveness of communicative tasks proposed.es_ES
dc.description.abstractEl aprendizaje del inglés como lengua extranjera tiene gran importancia en la enseñanza media superior en Cuba. En este nivel, los estudiantes combinan lo que ya saben con nuevos contenidos y experiencias. De esta manera los prepara para el futuro. La presente investigación ha sido desarrollada con el objetivo de mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés para estudiantes de grado once del preuniversitario “Juan George Soto Cuesta”, dando prioridad a la formación y desarrollo de la elaboración de proyectos de investigación pero teniendo en cuenta la expresión escrita en ingles. De acuerdo al orden lógico seguido para el desarrollo de esta investigación, el documento se va a dividir en tres capítulos. El Capítulo primero comprende la fundamentación teórica sobre la expresión escrita y el trabajo por proyectos. También proporciona la caracterización del objeto de investigación. El Capítulo dos presenta la propuesta teórico-práctica de las tareas comunicativas y sus lineamientos metodológicos previstos para reforzar la expresión escrita , y el Capítulo tercero consiste en corroborar la eficacia delas tareas comunicativas propuestases_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de Holguin Facultad de Comunicación y Letras.Departamento de Lenguas Extranjeras.es_ES
dc.subjectSENIOR HIGH SCHOOL.es_ES
dc.subjectTEACHING-LEARNING PROCESSes_ES
dc.subjectPROCESO ENSEÑANZA APRENDIZAJEes_ES
dc.subjectCOMMUNICATIVE TASKSes_ES
dc.subjectTAREAS COMUNICATIVASes_ES
dc.subject.otherTEACHING TASKSes_ES
dc.subject.otherMETHODOLOGICAL GUIDELINESes_ES
dc.subject.otherTAREAS DOCENTESes_ES
dc.subject.otherLANGUAGE- ENGLISHes_ES
dc.subject.otherIDIOMA-INGLESes_ES
dc.titleCommunicative Tasks to Enhance the English Written Expression in Eleventh Graders at “Juan George Soto Cuesta” Senior Highes_ES
dc.title.alternativeTareas comunicativas para potenciar la expresión escrita en idioma inglés en estudiantes de undécimo grado del Preuniversitario “Juan George Soto Cuesta”es_ES
dc.typebachelorThesises_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record