• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas de la Universidad de Holguín
    • Luz
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas de la Universidad de Holguín
    • Luz
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    La Orientación familiar en la actividad logopédica: experiencias con familias

    Thumbnail
    View/Open
    Luz 63 art.1.pdf (50.56Kb)
    Date
    2015
    Author
    Torres Maceo, Dagmara
    Vega Batista, Yunia
    Sánchez Pérez, Ana María
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Las situaciones cambiantes de la sociedad actual, hacen más necesaria la orientación familiar, la cual adquiere características especiales en las zonas rurales, sobre todo cuando se trata de estimular la comunicación oral de los hijos desde las edades más tempranas. El Programa Educa a Tu Hijo (PETH) constituye un marco idóneo para el desarrollo de dicha orientación, no obstante, la concepción de la actividad profesional del logopeda en este espacio educativo, es aún insuficiente. La profundización en la literatura y la constatación fáctica, a través de métodos de investigación del nivel empírico y teórico de la atención logopédica, condujo a la elaboración de actividades conjuntas para la estimulación de la comunicación oral de los niños/as. Las mismas contribuyen a elevar la calidad de la atención logopédica desde las edades más tempranas y alcanzar la unidad de todos los agentes educativos, con énfasis en la familia, que participa en este proceso.
     
    The changing situations of modern society make family counseling necessary. In rural areas this orientation has special characteristics especially when it comes to stimulating the oral communication of children from the earliest ages. The Educate Your Child Program (PETH, by its Spanish acronym) provides an opportunity to develop this activity; however, the conception of the professional activity of the speech therapist in this educational space is still insufficient. The deepening in the literature and factual finding, led to the development of joint activities to stimulate the children ́s oral communication, through the use of empirical and theoretical research methods on the speech therapy attention. They contribute raising the quality of the speech therapy from such ages; likewise the achievement of unity of all the educational agents, making emphasis on the family that participates in this process.
     
    URI
    https://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/724
    http://repositorio.uho.edu.cu/xmlui/handle/uho/7339
    Collections
    • Luz [1019]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV