Show simple item record

dc.contributor.authorCruz Torres, Williams
dc.contributor.authorMulet Osorio, Evelio
dc.contributor.authorToledo González, Miguel
dc.date.accessioned2022-01-19T15:49:17Z
dc.date.available2022-01-19T15:49:17Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationCruz, W., Mulet, E., Toledo, M. (2008)es_ES
dc.identifier.issn1814-151X
dc.identifier.urihttps://luz.uho.edu.cu/index.php/luz/article/view/420
dc.identifier.urihttp://repositorio.uho.edu.cu/xmlui/handle/uho/7913
dc.description.abstractEl presente trabajo aborda una concepción del aprendizaje de la Lengua Española, cuyo asiento metodológico esencial descansa en la relación pensamiento-lenguaje y en la unidad entre lo cognoscitivo y lo comunicativo. Aunque los ejercicios ilustrativos se refieren al estudio y aprendizaje de la lengua materna, la concepción es aplicable a otras asignaturas.es_ES
dc.description.abstractThe present research approaches a conception of the learning of the Spanish Language whose essential methodological bases rests in the relationship thought-language and in the unit between the cognitive - communicative. Althoug h the illustrative exercises refer to the study and learning of the mother tongue , the conception is applicable to other subjects.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de Holguín, Conciencia Edicioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesLuz, Ed. 33, Vol. 7 (4);pp. 1-4, octubre-diciembre
dc.subjectLENGUA ESPAÑOLAes_ES
dc.subjectRELACION PENSAMIENTO LENGUAJEes_ES
dc.subject.otherAPRENDIZAJEes_ES
dc.subject.otherLENGUA MATERNAes_ES
dc.titleHacia una nueva concepción del aprendizaje del español como lengua maternaes_ES
dc.typeArticlees_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

  • Luz [1084]
    https://luz.uho.edu.cu

Show simple item record