• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Tesis de Maestría
    • Maestría en Ingeniería Industrial
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Tesis de Maestría
    • Maestría en Ingeniería Industrial
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Implementación del sistema de gestión de la calidad NC ISO 9001:2015 con la aplicación de herramientas informáticas en la UEB Agencia Gráfica Holguín

    Thumbnail
    View/Open
    Gerardo Capo Neyra.pdf (3.290Mb)
    Date
    2018
    Author
    Capo Neyra, Gerardo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    En la actualidad son muchas las empresas cubanas que por el incremento de la competitividad en el ámbito nacional e internacional, buscan implementar un sistema de gestión de calidad, que propicie el desarrollo y perfeccionamiento de la prestación del servicio y (o) producto, con el fin de asegurar un nicho de mercado. Por lo que la presente investigación persiguió como objetivo desarrollar un procedimiento para el sistema de gestión de la calidad en la UEB Agencia Gráfica Holguín, según los requisitos de la norma cubana ISO 9001:2015, soportado en el uso de las herramientas informáticas, tales como la página web que compila el sistema de gestión de la calidad y las bases de datos en Microsoft Office Access para la gestión del capital humano y el expediente de procesos entre otros, facilitando el seguimiento y control del sistema de gestión de calidad. Otro de los resultados fue la aplicación del procedimiento lográndose incrementar la cultura de gestión de la calidad por parte de los trabajadores, lo que permitió elevar la eficacia del sistema y poder satisfacer a las partes interesadas.
     
    At present, there are many Cuban companies that, due to the increase of competitiveness in the national and international scope, seek to implement a quality management system, which encourages the development and improvement of the service and (or) product, with the order to ensure a niche market. Therefore, the objective of this research was to develop a procedure for the quality management system in the UEB Agencia Gráfica Holguín, according to the requirements of the Cuban standard ISO 9001: 2015, supported in the use of computer tools, such as the web page that compiles the quality management system and the databases in Microsoft Office Access for the management of human capital and the process file among others, facilitating the monitoring and control of the quality management system. Another result was the application of the procedure achieving an increase in the culture of quality management by the workers, which made it possible to increase the efficiency of the system and satisfy the interested parties.
     
    URI
    http://repositorio.uho.edu.cu/jspui/handle/uho/6140
    Collections
    • Maestría en Ingeniería Industrial [85]

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Director de la Biblioteca: Dr.C. Carlos Rafael Batista Matamoros

    Portal de la Biblioteca
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV